lørdag, november 24, 2007

FinalBuilder

Jeg har tidligere snusset til de forskellige buildtools som internettet er så rigt på, men hver gang er jeg vendt tilbage til FinalBuilder. Selv om jeg inderst inde nærer et dyb mistillid til applikationer lavet i Delphi (har tidligere brændt mig på Borlandprodukter) må jeg indrømme at FinalBuilder både er meget brugervenligt og har de features som jeg har brug for i mit buildtool.
Et typisk build indebærer at:
  1. Head revisionen hentes i Subversion
  2. Versionsnummeret på projektet opskrives
  3. koden bygges
  4. mine NUnit test cases køres
  5. Kodeændringerne (versionsnummeret) gemmes i Subversion.
  6. installerprogrammet pakker det hele i en MSI pakke
  7. installationsprojektet kopieres til "klar til afskibning" folderen
  8. der sendes en mail med besked om hvordan bygget gik.
Alt dette indpakket i en lækker brugergrænseflade til $379 ~ 1908 DKK, det er da billigt.

2 kommentarer:

publicvoid.dk sagde ...

Er det ikke muligt at få full text i din RSS feed?

Bedre softwareudvikling og alt andet sagde ...

Thy wish is my bidding, my master (lettere omskrivning af citat fra Star Wars) :-)