onsdag, juni 04, 2008

Hvorfor bruger vi tid på ANUG, ONUG, KNUG osv?

Hvad er det der får os til at bruge tonsvis af timer på at blogge, lave screencasts og arrangere møde i de forskellige brugergrupper?
Det kan næppe være for pengenes skyld, for dem er der vist ingen af. Er det for at pudse egoet af, måske. Det er da rigtig rart når en anden udvikler roser ens arbejde, men det kan næppe være hele forklaringen.

For mit eget vedkommende er drivkraften lysten til at lære nye og bedre teknikker, men det rykker først rigtigt, når jeg har fået fortalt teknikken videre til kollegaerne og kan se effekten i det daglige arbejde.

De sidste par år har jeg været primus motor på implementering af Subversion og brugen af NUnit hos min arbejdsgiver, og i dag kan vi høste frugterne af den lange seje kamp. Dét er den slags der virkelig fryder den professionelle udvikler, der gemmer sig et eller andet sted dybt nede i mig.

Jeg formoder, at det er af samme grund at I også er med på vognen, men hvorfor har vi den trang, hvad er det der gør at vi ikke kan lade være? Guderne må vide det, for jeg ved det ihvertfald ikke..

2 kommentarer:

Christian H. Nielsen sagde ...
Denne kommentar er fjernet af forfatteren.
Christian H. Nielsen sagde ...

Personligt for mig er det flere ting, der giver mig lyst til at deltage i de her ting. Først og fremmest fordi mit arbejde også er min hobby, og der sjældent rigtig er tid til at dygtiggøre sig i dagligdagen som er præget af deadlines og at alting skal kunne hænge økonomisk sammen. Derudover er der naturligvis et sociale aspekt i at møde andre "artsfæller", der har samme interesse. Et sidemotiv er også at netværk er vigtige i dagens danmark, da de fleste finder nyt job netop igennem deres netværk. Selvom det ikke er aktuelt lige pt, er det stadig med at pleje netværket så det er der den dag man får brug for det.

(Rettede lige et par slåfejl - gik vidst lidt for stærkt første gang)