torsdag, maj 14, 2009

Adgang til dine bookmarks overalt

Da jeg i forbindelse med reinstallation af min arbejdsamaskine flere gange har mistet hele min bookmarksamling begyndte jeg at kigge efter en løsning hvor alle bookmarks blev opbevaret uden for den lokale maskine.
Den bedste løsning som jeg kunne finde var FoxMarks der, som havdet antyder, kun virker på Firefox. Konceptet er at alle bookmarks løbende synkroniseres med en central server, så jeg har adgang til dem fra en hvilken som helst maskine, blot der er installeret Firefox.
Det var som sagt situationen for godt et år siden. Fornyligt skiftede Foxmarks navn til XMarks idet løsningen nu også findes i både en safari- og IEversion, så nu har jeg nøjagtigt de samme bookmarks i både FF og IE!! Nåh ja, det hele er selvsagt gratis.

Ingen kommentarer: